مزایای لامپ هالوژن
نوشته شده توسط : هدایت گستر

قابلیت نفوذ در مه: لامپ هالوژن، مناسب کسانی است که می‌ خواهند در شرایط و مکان های مه‌ آلود سفر کنند؛ زیرا بالا بودن شدت نور اینگونه لامپ ها، کمک می‌ کند تا نور تولیدشده به طور کارآمدی از مه غلیظ عبور کند. به همین دلیل است که لامپ هالوژن، انتخاب قابل اعتمادتری برای استفاده در چراغ‌ های خودروهاست.
قیمت ارزان‌ تر: با بررسی قیمت انواع لامپ، متوجه می شوید که در مقایسه با لامپ‌ های LED یا HID، لامپ های هالوژنی، گزینه ارزان‌ تری به نظر می رسند. همچنین نگهداری آن ها راحت تر بوده و نیاز به تعویض تمام قطعات ندارد. فقط باید لامپ را در صورت شکستگی رشته تعویض کنید و تمام! لامپ‌ های LED علاوه بر قیمت بالاتر، نگهداری و تعویض هزینه برتری نیز دارند.
عدم ایجاد نور خیره کننده: با وجود اینکه نور تولید شده توسط لامپ های هالوژن می‌ تواند از مه عبور کند؛ با این حال، خیره کننده نیست و از این لحاظ، برخلاف لامپ‌ های LED عمل می کنند. چراغ‌ هایی که نور خیره کننده تولید می کنند، برای استفاده در جاده‌ های عمومی مناسب نیستند؛ چرا که ممکن است منجر به اختلال در بینایی سایر رانندگان شده و حوادث رانندگی خطرناکی را سبب شوند. لامپ‌های LED، لامپ‌هایی هستند که از تجهیزات الکترونیک نیمه رسانا و مقاومت ساخته شده و با وجود اینکه تا 6-7 برابر در مصرف انرژی صرفه جوئی می‌ کنند و حرارت اضافی تولید نمی‌ کنند؛ اما نور تولید شده توسط آن ها خیره کننده است.
کاربردهای متنوع: لامپ های هالوژن علاوه بر خودروها، برای سیستم‌ های روشنایی فضای باز و چراغ‌ های قایق و لامپ‌ های مطالعه رومیزی نیز استفاده می‌ شوند. شکل کوچک و متغیر لامپ های هالوژن باعث می‌ شود که یک انتخاب عالی برای نورپردازی مکان های مختلف باشند. به ویژگی های بالا باید توانایی بازسازی و بازتاب واقعی رنگ ها را نیز اضافه کنید؛ ویژگی منحصر به فردی که لامپ های هالوژن را به یک منبع عالی روشنایی برای فروشگاه‌ ها، مراکز مد، چاپ و نمایشگاه‌ های جواهرات تبدیل و فروش انواع لامپ هالوژن را پر رونق کرده است.

https://hedayatgostar.com/%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D9%84%D8%A7%D9%85%D9%BE





:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: